KAKI SAKAT LIMA TAHUN!

Diam tak diam, blog kaki sakat yang dimayakan pada 17 April 2008 telah berusia lima tahun.  Ini adalah tahun keenam blog ini.  Sehingga kini sebanyak 470 entri telah dimuatnaik ke laman blog ini.


Para pengunjung blog kaki sakat datangnya daripada beberapa negara selain Malaysia ialah dari Amerika Syarikat, United Kingdom, Rusia, Indonesia, Jerman, Brunei, Sweden, Singapura dan negara China.

Blog ini dimayakan dengan tujuan untuk berkongsi pandangan khususnya mengenai hal-hal semasa, sama ada dunia perbukuan, filem dan teater atau lain-lain isu semasa seperti politik, ekonomi dan sosial.

Menariknya, blog ini dimayakan dengan bantuan seorang teman sewaktu berlangsungnya Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2008, lima tahun yang lalu.  Setiap kali hadirnya PBAKL, maka blog ini akan meraikan satu lagi peningkatan usianya.

Sama ada anda penggemar buku, filem teater atau apa-apa aktiviti budaya, kaki sakat akan cuba mewarnakan dalam tulisan seadanya.

Selama lima tahun memayakan blog ini, kaki sakat telah melalui pelbagai pandangan sinis sama ada daripada  teman-teman mahupun pengunjung ke laman maya.  Ada juga yang tidak gemar kehadiran ‘catatan blog’ yang dimuatnaik ke dalam laman muka buku, sama ada kumpulan-kumpulan khusus, yang terkini adalah apabila dikecam hebat kerana memuatnaik catatan dalam blog ini ke dalam grup ‘apresiasi filem’.

Tentulah ianya menimbulkan kemarahan pengunjung grup ini kerana catatannya adalah di luar lingkup dan matlamat grup ini iaitu apresiasi filem.  Saya tidak menyalahkan mereka malah menghargai setiap pandangan mereka.  Menghargai kepelbagaian pendapat adalah sebahagian daripada objektif blog ini.

Kepada pengunjung, pembaca dan penggemar blog ini, hanya ucapan jutaan terima kasih yang boleh diberikan kepada anda semua.  Walaupun tidak banyak komen yang dirakamkan, namun kehadiran pengunjung dan pembacanya meningkat saban hari.

Walaupun tulisan dalam blog ini akhir-akhir ini lebih menjurus kepada isu-isu politik, tapi siapakah yang dapat menolak hakikat perubahan yang kian menjadi tuntutan majoriti rakyat negara ini.  Berpegang kepada prinsip kebenaran, tulisan dalam blog ini akan lebih memberikan input dan fakta demi meraikan kepelbagaian pendapat.  Selamat menikmati.  Selamat berkunjung ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2013.  Ini kalilah!

(Nota Kaki: Entri ini sepatutnya dimuatnaik pada hari Khamis, namun kerana masalah teknikal, ianya hanya dapat dimayakan pada hari ini)

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
tahniah tuan ks..
Tanpa Nama berkata…
tahniah..
anep berkata…
tahniah tuan ..
SIS berkata…
tahniah tn ks krn dpt terus mengekalkan dan mengaktifkan blog ini dan mengajak pembacanya berfikir..

Catatan popular daripada blog ini

ANTARA 'LEGASI' DAN 'PEWARISAN' …

BAJET POTONG POKOK

NOSTALGIA - APA ADA PADA NAMA?