MENCARI KEBAHAGIAAN 2


Petikan dari ruang BUKA MINDA dalam Majalah MIDI, 15 Dis 2008. Siapakah orang yang bahagia:-

Orang yang dapat sediakan waktu untuk MEMBACA kerana
ia SUMBER HIKMAH

Orang yang dapat sediakan waktu TERTAWA kerana
ia MUZIK JIWA

Orang yang dapat sediakan waktu untuk BERFIKIR kerana
ia POKOK KEMAJUAN

Orang yang dapat sediakan waktu untuk BERAMAL kerana
ia PANGKAL KEJAYAAN

Orang yang dapat sediakan waktu untuk BERSENDA kerana
ia membuat kita MUDA SELALU

dan yang paling UTAMA ialah
Orang yang dapat sediakan waktu untuk BERIBADAT
kerana ia IBU SEGALA KETENANGAN JIWA

Catatan Kaki: Petikan di atas ialah yang disediakan oleh SIS dalam komennya. Terima kasih. Perkongsian yang diharap mampu memberi manfaat kepada semua.

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
salam tuan, saya merasa amat malu kerana tuan telah mengangkat komen yg biasa ke blog tuan, yg hnya dikutip dari majalah..kalau saya ada bahan utk blog,mahukah tuan siarkan..nama sebenar saya:SYARIFAH AISYAH SYED ABDUL HAMID.t kasih tuan..harap dpt tuan penuhi impian saya utk bertemu tuan..di luar alam maya.
Tanpa Nama berkata…
salam bro- tabik spring kerana bgitu merndah diri utk menggunakan bahan yg dikomen/dikutip oleh pembaca blog ini..Ustazah pada aku,tuan sakat org yg berwawasan kerana dia bkn memilih siapa tetapi apa yg perlu dikongsi di blog ini..ustazah..poorah..chiit..t kasih tuan!
Tanpa Nama berkata…
bahan yg bagus, relevan & ada kesinambungannya..so apa salah brkongsi apa yg ditulis oleh pengunjung...takkan la sbb 2 aja martabat tuan blog (KS) boleh jatuh ke tapak kasut..teruskan ..
Tanpa Nama berkata…
apa yg ustazah 2 sibuk sgt..biarla pemilik blog ini yg tentukan hala tujunya..klau x suka jgn baca..perkongsian yg menarik..
Tanpa Nama berkata…
aku angin betulla ngan si ustazah ni..suka ati tuan blog la..nak siar apapun..nk ambik pakai sapa pun..
Tanpa Nama berkata…
salam tuan- saya mohon maaf yg amat di atas komen saya..mgkn sbb ganguan emosi sbb tuan x respon kpd permntaan saya untk menemui tuan..harap peminat2 tuan KS dpt hentikan serangan trhadap saya..
Tanpa Nama berkata…
Salam tuan..terima kasih krn berkongsi bacaan saya. Ustzh tak perlulah berasa hati krn ustazah boleh meluahkan apa saja dalam blog ks ni..sebab blog tuan KS adalah untuk berkongsi pengalaman@perasaan dgn pengunjungnya..lagipun tuan KS tak marah atau kecil hati pun.Betul tak tuan KS?
Tanpa Nama berkata…
Apa kaitan isu mencari kebahagiaan dengan gambar Burung Merpati. Setahu saya jinak2 merpati ia akan terbang bila dihampiri..apa kaitan dengan mencari kebahagiaan?
Ada orang berasa bahagia dengan melihat burung merpati yang mampu terbang bebas. hehehee...

p/s : Saya sendiri suka tengok 'spongebob square pants' ... BAHAGIA!
Tanpa Nama berkata…
Ada teman bagi tau..Burung Merpati adalah sejenis burung yang tidak mementingkan diri sendiri.berkawan dengan sesiapa saja..very humble..dia tidak kira warna kulit..akan diajak sama-sama menikmati hidangan..
Tanpa Nama berkata…
apa yg salah klau tuan sakat mengambil kira pandangan dari komen2 dlm ni..syabas kpd tuan di atas kepekaan mengmbil pnadangan dari si peminatnya..teruskan..

Catatan popular daripada blog ini

ANTARA 'LEGASI' DAN 'PEWARISAN' …

BAJET POTONG POKOK

NOSTALGIA - APA ADA PADA NAMA?