SELAMAT BERSARA TAN SRI KPN


Menjelang raya ketiga nanti, Tan Sri Musa Hassan, Ketua Polis Negara akan bersara dari jawatannya secara rasmi. Selepas 41 tahun mengabdi diri kepada pasukan Polis DiRaja Malaysia (PDRM) dan selepas menjadi KPN selama hampir 4 tahun, akhirnya beliau bersara selepas mencapai usia 60 tahun.

Memang sebagai seorang yang paling utama dalam pasukan PDRM, seorang KPN dianggap berkuasa, autoriti dan dihormati. Malah jawatan seorang KPN perlu mendapat perkenan DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong. Walaupun ura-ura mengenai kontrak beliau sebagai KPN tidak akan disambung telah bertiup kencang, namun pendedahan Tan Sri Musa mengenai tiada surat rasmi mengenai perkara tersebut oleh pihak Kementerian Dalam Negeri (KDN) amatlah mengecewakan.

Malah menurutnya lagi, hal tersebut hanya diketahui pada sidang media yang turut dihadirinya. Bayangkanlah perasaan seorang yang telah berkhidmat dengan begitu cemerlang (kalau tak cemerlang tak kan jadi KPN) dan mengakhirinya khidmatnya dengan cara yang begitu tidak sopan dan tidak dihormati. Jika ini boleh berlaku kepada seorang KPN, maka bayangkanlah kepada orang-orang kecil seperti anda dan saya!

Rupanya kempen ‘Budi Bahasa Budaya Kita’ gagal dipraktikkan di KDN! Kepada Tan Sri Musa Hassan, mantan Ketua Polis Negara bermula 12 September nanti, Selamat Bersara!

Ulasan

anep berkata…
biasalah tuan, quran buruk..
wanman68 berkata…
bidalan ada mengatakan habis madu sempah dibuang. Gitulah resam hidup kebanyakkan orang di Malaysia.

Catatan popular daripada blog ini

ANTARA 'LEGASI' DAN 'PEWARISAN' …

BAJET POTONG POKOK

NOSTALGIA - APA ADA PADA NAMA?