TIADA TAJUK

Saya tidak tahu mengapa ramai yang bertanya saya mengapa tiada sebarang entri mengenai tragedi yang menimpa Allahyarham Datuk Sosilawati, jutawan kosmetik dan tiga rakannya yang lain yang dibunuh dengan amat kejam dizahirkan di dalam blog saya. Bukan saya tidak peka dengan kejadian yang menimpa dan menggemparkan seluruh negara ini. Malah saya tidak pernah sedikit pun tidak mengingati peristiwa ini dalam kotak ingatan saya.

Tetapi mengikuti perkembangan di media cetak dan elektronik dan juga blog dan tulisan-tulisan lain, serta ingatan pihak polis mengenai spekulasi berhubung kes ini, saya berpegang kepada pendirian bahawa biarlah pihak polis dengan segala kebijaksanaan mereka menyiasat secara menyeluruh dan mencakupi semua aspek sebelum sesiapa mengulas mengenainya. Ini adalah kerana sifir yang mudah, si yang dituduh bukannya calang-calang orang, seorang peguam yang telah biasa dan arif dengan selok belok perundangan, sebarang kesilapan malah tanggapan umum yang dizahirkan di dalam blog dan media lain tentu akan mengundang kesilapan yang akhirnya memungkinkan si tertuduh ini terbebas atas sebab-sebab teknikal.

Walaupun saya amat yakin dengan usaha pihak polis dan pendakwaan yang bakal dikenakan kepada tertuduh yang jelas dan nyata telah membuka mata pelbagai pihak bagaimana sebenarnya lebih banyak kejadian yang telah berlaku dan dituding kepada si tertuduh. Kepada semua, harapan saya biarlah pihak polis menyelesaikan penyiasatan mereka secara menyeluruh kerana semua tulisan yang bersifat provokatif dikhuatiri akan melemahkan pendakwaan kepada si tertuduh.

Kepada keluarga mangsa tragedi 20 Ramadan 1431, semoga akan lebih tabah mengharungi kehidupan ini dan berdoa semoga hukuman setimpal akan dijatuhkan kepada semua yang terlibat dalam jenayah terancang yang begitu kejam ini. InsyaAllah. Tulisan ini merakamkan setinggi takziah kepada semua keluarga mangsa dan mengutuk sekeras-kerasnya perlakuan yang kejam ini.

Ulasan

siti berkata…
sedihnya tuan...
karim berkata…
semoga yg bersalah akan menerima pembalasan di dunia dan akhirat..

Catatan popular daripada blog ini

ANTARA 'LEGASI' DAN 'PEWARISAN' …

BAJET POTONG POKOK

NOSTALGIA - APA ADA PADA NAMA?