SALAM AIDIL FITRI

(Gambar diambil dari:blog.mynothing.net)

Akhirnya Syawal bakal menjelang, esok kita akan menyambut Hari Raya Aidil Fitri selepas melengkapkan 30 hari Ramadan. Walaupun ada pelusuk dunia yang telah pun menyambutnya hari ini, tapi itu bukan persoalannya. Walaupun ada kalangan rakyat negara ini yang mengingkari arahan dan ketetapan mengenai sambutan Aidil Fitri, itu pun bagi saya adalah kes yang terpencil. Bukan apa, pun bukan siapa-siapa, sengaja sekadar menguji kesabaran rentetan dari Ramadhan yang telah ditinggalkan, moga Ramadan kali ini lebih baik dari sebelumnya, InsyaAllah.

Kepada semua pengunjung blog ini, samada yang mengikuti secara tekun atau sesantai mungkin, sepuluh jari disusun memohon ampun dan maaf sekiranya ada kata-kata yang tidak menyenang, ada ungkapan yang tidak memberangsangkan ataupun ada pandangan yang tidak disetujui kerana bukan tugas blog ini untuk memuaskan hati mana-mana pihak atau tangan-tangan yang tersembunyi tetapi sekadar renungan dan catatan dari kacamata sejujurnya.

Moga Aidil Fitri ini akan merapatkan ukhwah sesama kita, moga memaafi zahir dan batin akan menjadi amalan sentiasa. Salam Lebaran 1 Malaysia!

Ulasan

wanman68 berkata…
selamat hari raya iadil fitri....
maaf zahir dan batin, semuga tuan sekeluarga dan semua muslimin muslimat dilimpahi kesenangan dunia dan akhirat amin..
siti berkata…
salam tuan, selamat hari raya adil fitri..moga tuan selalu diilhami..

Catatan popular daripada blog ini

ANTARA 'LEGASI' DAN 'PEWARISAN' …

KEMELUT PERSATUAN SUKAN ...

MENGIMBAU BALING SELEPAS 38 TAHUN