BLOGGER DIDAKWA KERANA SATIRA?

Saya menyalahkan kesibukan saya untuk tidak mengikuti perkembangan bagaimana seorang blogger ‘Hassan Skodeng’ didakwa di Mahkamah Sesyen Petaling Jaya pada 2 September lepas. Hassan Skodeng yang dimiliki oleh Irwan Abdul Rahman yang juga merupakan editor eksekutif ruangan Lifestyle & Entertaiment akhbar The Malay Mail mengaku tidak bersalah atas tuduhan membuat dan memulakan penghantaran komen palsu berhubung artikel TNB to sue WWF over Earth Hour di laman blog miliknya di Internet.

Penulis blog itu didakwa telah membuat dan memulakan komen palsu itu di laman blog http://nose4news.wordpress.com dengan niat hendak menyakitkan hati orang lain, tulisan ini dimuatkan dalam laman blog miliknya melalui entri bertarikh 25 Mac 2010 yang lalu.

Saya sempat membaca entri tersebut dan merasakan ia hanyalah sebuah entri berbentuk satira yang harus dilihat sebagai sebuah karya fiksyen. Jika dinilai usaha Namewee mengF*** jauh lebih teruk dari tulisan Irwan Abdul Rahman, adakah sikap pengurusan TNB yang melakukan selective prosecution!

Saya percaya jika saya mengetahui lebih awal mengenai pendakwaan ini, InsyaAllah saya akan menghadirkan diri ke Mahkahmah Sesyen Petaling Jaya kerana saya sentiasa mengunjungi tempat ini bagi menyatakan sokongan terhadap teman-teman yang berkunjung ke sini!

Ulasan

sarip dol berkata…
dah tak de kerja la tu..
siti berkata…
lamanya baru ada tindakan hampir 6 bulan..
wanman68 berkata…
tak faham SATIRA ke..orang pandai yang tak cerdik.

Catatan popular daripada blog ini

ANTARA 'LEGASI' DAN 'PEWARISAN' …

BAJET POTONG POKOK

NOSTALGIA - APA ADA PADA NAMA?