APA KHABAR PEMBULI JALAN RAYA..?

“APA khabar?Lupa banyak. Bicara sikit" kata Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama yang merupakan presiden kulit hitam pertama di Amerika dalam loghat Indonesia - catatan wartawan The Star, Shahnaz Habib.

Hari ini bacaan The Star saya terganggu kerana berita di muka surat 3 - Road bully in his 30s assaults 72 year old man. Pembuli Jalan cederakan warga tua berusia 72 tahun. Apa ini kata saya. Mana hilang rasa hormat kepada warga tua yang dilaungkan dalam kempen 'Budi Bahasa Budaya Kita! Sekadar slogan?

Walauapapun saya benar-benar terganggu dengan berita itu. Sdr. Rocky Bru (http://www.rockybru.com.my/) dalam blognya memberikan butiran mengenai pemandu yang biadap dan menakutkan. Pihak polis seharusnya menggiatkan usaha untuk menahan pemandu ini. Butirannya:



TOYOTA AVANZA




WARNA HIJAU

NO. PENDAFTARAN: WRW 8402

PEMANDUNYA: USIA 30AN
LOKASI KEJADIAN: DAMANSARA DAMAI


Jika anda tahu mengenai pemandu ini atau kenderaan yang dinyatakan anda mungkin berhadapan dengan pembuli jalan. Laporkan segera ke balai polis berhampiran.

Apa khabar pembuli jalan raya, lenakah tidurnya?

Ulasan

ustazah berkata…
salam tuan..t kasih atas maklumat, harap2 akan segera ditahan polis.
SIS berkata…
salam tn ks...ramai yang sebuk dgn si mat rempit dan peragut..dah mula lupa pada pembuli jln raya...padahal hari tu kecohnya sama saja..jgn menang sorak je..tapi kosong...!!!
Mama berkata…
..the beauty of life does not depend on how happy u r..but how happy others can be..bcoz of u..!!!
Tanpa Nama berkata…
blog ni dah kurang ummph..byk ambil petikan2 yang telah disiarkan...mana idea kritis tuan.??
ustazah berkata…
betul 2..saya setuju tapi sebenarnya tuan sakat masih belum sihat sepenuhnya..harap bersabar...
Tanpa Nama berkata…
idea tn ks tenggelam bersama emosi yg sakit...sbb tu fizikal pun sakit..untuk ubat emosi yang sakit jiwa kena tenang, ikhlas, sabar dan redho...insyaAllah bila emosi tak sakit ..fizikal dan mental pun akan sihat..
anep berkata…
Salam tuan, apa ikhlasnya kalau berselindung 'Tanpa Nama' macam ngajar ketam berjalan betul aja..sepatutnya ikhlas kalau beri nama..

Catatan popular daripada blog ini

ANTARA 'LEGASI' DAN 'PEWARISAN' …

BAJET POTONG POKOK

NOSTALGIA - APA ADA PADA NAMA?