KEMELUT MCA – TAHNIAH DR. CHUA SOI LEK …

(Gambar Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek diambil dari www.thenutgraph.com)

Saya bukan penyokong Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek yang baharu sahaja dinobatkan sebagai Presiden MCA pada pemilihan parti semalam. Tetapi apabila ada sekumpulan yang menggunakan pelbagai cara bagi menidakkan proses demokrasi dalam parti terbesar Cina di negara kita, saya rasa terpanggil untuk menyatakan sokongan saya kepada Presiden MCA yang baru ini.

Datuk Seri Ong Tee Keat yang menerajui MCA selama 17 bulan tidak pernah sunyi dari pelbagai kecaman dari dalam dan luar partinya, dan kekalahan kepada Timbalannya bukanlah sesuatu yang mudah untuk ditelan.

Siapalah kita untuk menjadi hakim tentang skandal yang pernah menimpa Dr. Chua Soi Lek, tetapi keberanian dan kesungguhan beliau untuk mengakui kesilapannya akan tetap diingati oleh seluruh rakyat Malaysia. Kepada Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek yang tanpa jawatan hakiki dalam Kerajaan, bukan pun seorang Menteri, bukan juga seorang Ahli Parlimen (beliau memberikan laluan kepada anaknya) tetapi masih juga dipilih oleh perwakilan berbanding dua calon lain – Mantan Presiden MCA, Tan Sri Ong Ka Ting dan Presiden MCA sebelum ini yang juga merupakan Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Ong Tee Keat.

Kepada Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek, Presiden MCA yang baru, selamat menggalas amanah baru dari masyarakat Cina di Malaysia! Tahniah Datuk Seri!

Ulasan

anep berkata…
hebat DS Dr. Chua Soi Lek, tu hari mnenang Timbalan, kemudian jadi presiden,

Catatan popular daripada blog ini

ANTARA 'LEGASI' DAN 'PEWARISAN' …

BAJET POTONG POKOK

NOSTALGIA - APA ADA PADA NAMA?