CATATAN NOVEMBER


Saya sengaja memilih untuk tidak mengemaskini laman blog saya sejak sebulan yang lalu. Bukan apa-apa hanya kerana membina satu persepesi pada sesetengah pihak dan juga menggambarkan bahawa saya benar-benar sibuk untuk menjadi blogger sepenuh masa dan ber “GAJI” tetap saban bulan.

Hal yang lain pula, saya memang agak sibuk kebelakangan ini, dan rekod yang paling buruk sepanjang saya berblog ialah pada bulan November 2011, hanya DUA entri sahaja – betullah DUA entri sahaja sepanjang bulan November 2011 yang baru sahaja berlalu.

Kesibukkan saya memang tidak dapat dielakkan sehingga saya memilih untuk tidak mengemaskini laman blog saya. Selain dari tugas hakiki saya, kesibukan yang lain ialah berhubung dengan sambutan Jubli Emas 50 Tahun PENA (Persatuan Penulis Nasional Malaysia) pimpinan Sdr. Dr. Mohd Saleeh Rahamad. Saya ditugaskan membantu dalam pengumpulan dana bagi menjayakan majlis makan malam bersama YAB Perdana Menteri dan juga bagi aktiviti-aktiviti PENA yang bakal dijalankan sepanjang tahun 2012.

Sebagai penyelaras penajaan seperti yang diamanahkan oleh PENA, saya cuba di mana sahaja dana mungkin dapat dikumpulkan, ialah seingat saya ini kali pertama YAB Datuk Sri Najib Tun Razak, Perdana Menteri mendekati dan menghadiri majlis bersama penulis (tolong betulkan fakta ini).

Kesibukan November juga telah merencatkan kebiasaan saya yang saban minggu menonton filem dan pada bulan November seperti juga entri saya dalam laman blog saya, saya hanya menonton SEBUAH filem sahaja sepanjang November yang menyibukkan saya berbanding rekod peribadi saya menonton lebih 30 filem dalam sebulan!

Dalam bulan November yang meyesakkan juga saya lebih banyak berada di luar Kuala Lumpur kerana hambatan tugas dan hal-hal yang melibatkan penglibatan saya dalam badan-badan sukarela.

Disember menjelang dan tidak lama lagi tahun 2011 akan melabuhkan tirainya. Tahun 2012 bakal menjelang, moga laman blog saya akan terus segar dengan pandangan dan catatan saya tanpa perlu menjadi blogger berbayar!

Ulasan

SIS berkata…
selamat kembali...

Catatan popular daripada blog ini

ANTARA 'LEGASI' DAN 'PEWARISAN' …

BAJET POTONG POKOK

NOSTALGIA - APA ADA PADA NAMA?