Kulit Buku Koleksi Terbaik Cerita Dari Mekah


Minggu lepas selepas Jumaat, saya dipelawa oleh sahabat saya si celikhuruf: http://www.celikhuruf.blogspot.com/ menghadiri majlis pelancaran buku Utusan Karya di Bandar Baru Bangi. Buku Koleksi Terbaik Cerita Dari Mekah-Mastika adalah kompilasi pengalaman menunaikan fardu haji di Mekah. Kisah-kisah ini yang disiarkan dalam majalah Mastika sejak 1996 merupakan himpunan pengalaman suka duka ketika berada di bumi Mekah.

Buku Koleksi Terbaik Cerita Dari Mekah-Mastika setebal 189 halaman memuatkan 27 cerita adalah pilihan terbaik bagi Edisi Pertama. Buku ini dilancarkan bersama oleh penyanyi rock terkenal negara, Amy Search atau nama sebenarnya Suhaimi Abdul Rahman.

27 kisah yang dimuatkan dalam edisi pertama Koleksi Terbaik Cerita Dari Mekah-Mastika yang berharga RM7.50 merangkumi pelbagai dimensi bertujuan mengajak bakal jemaah supaya melengkapkan diri dengan persediaan fizikal, jiwa, mental dan ilmu sebelum menjejakkan kaki ke tanah suci. Pelbagai ujian yang dialami dan diceritakan dalam buku kecil ini mampu mengundang keinsafan kepada pembaca agar lebih berhati dan beradab semasa berada di tanah suci.

Ulasan

SIS berkata…
salam tn..bukan setakat berhati2 dan beradab tapi hati kena bersih dan benar2 ikhlas utk mendapatkan keredhaannya...betapa kerdilnya diri di bumi Allah...

wallahulam
mama berkata…
dah lama tn tak menyakat..
SIS berkata…
baru perasan..isu tn kali ni tak bertajuk..??*%.??

Catatan popular daripada blog ini

ANTARA 'LEGASI' DAN 'PEWARISAN' …

BAJET POTONG POKOK

NOSTALGIA - APA ADA PADA NAMA?